Voorbereidingen. - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Voorbereidingen. - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen.

Blijf op de hoogte en volg Nancy

01 Mei 2013 | Nederland, Naaldwijk

Mijn eerste verslag over mijn reis naar Ghana die ik deze zomer ga maken. Van 30 juni tot 28 juli zal ik in Ghana zijn. Samen met nog 7 andere Nederlandse meiden ga ik een maand vrijwilligerswerk doen. Via de organisatie Projects Abroad ga ik mee met een project speciaal voor vrijwilligers tussen de 16 en 19 jaar. Na de 7 Nederlandse meiden gaan er vrijwilligers van over de hele wereld mee.

De reis
Eerst reizen we 2 weken af naar Cape Coast, daar helpen we in een weeshuis of op een lokale school. We gaan helpen met het verven en renoveren van lokale schoolgebouwen. 's Middags organiseren we spelletjes voor de jonge kinderen.
Daarna reizen we 2 weken af naar de Akuapem Hills, een klein dorpje in de bergen, waar we s' Ochtends mee helpen aan het renoveren van lokale schoolgebouwen en 's middags werken we mee aan een sociaal project in de bergen.
In de weekenden en avonden worden leuke activiteiten geregeld door projects abroad voor alle vrijwilligers.

Voorbereidingen.
In November 2012 had ik mij aangemeld voor de groepsreis.
Dan volgen er een heleboel mailtjes over van alles en nog wat over de reis. Ook hebben we toen gelijk mijn vliegreis geboekt.
Na een tijdje kreeg ik te horen dat er 6 andere meiden uit Nederland mee gaan met deze reis. Later Kwam daar nog een meisje bij.
Onwijs leuk om dat nu al te horen en via facebook hebben we nu dus ook een beetje contact. Dat geeft toch een soort rustgevend gevoel, wand het is toch wel fijn om te weten dat je niet alleen een Nederlander bent. Ook kunnen we elkaar alvast een beetje helpen met de voorbereidingen enzo.

Een paar dagen geleden heb ik mijn vaccinaties gehaald. Hepatitis A had ik al en hepatitis B en Gele koorts had ik nog nodig. Toen ik de prikken had gekregen werd ik ineens onwijs duizelig en ben ik een kwartiertje niet helemaal op de wereld geweest. Maar je moet er wat voor over hebben, toch. (:
Op konningendag Heb ik, net als vroeger op een kleedje gezeten om spullen te verkopen, wand z'n reis is niet goedkoop. Maar ook omdat ik graag wat spulletjes mee wil nemen voor de kinderen daar.
Ik had een groot boord gemaakt dat ik geld aan het ophalen was voor weeskindjes in Ghana, mensen hadden ook de keus een kleine bijdragen in m'n spaarpot te doen. Helaas verbaast het me wel hoe weinig mensen ook echt een paar centen over hebben voor andere...
Maar ondanks dat heb ik toch 96 euro opgehaald ! en daar ben ik erg trost op.
Het aanvragen van mijn paspoort, visum en andere voorbereidingen lopen nu volop. wand voor dat ik het weet zit ik daar.

Ik kan bijna niet wachten tot het 30 juni is!
Zo veel zin heb ik er in.

  • 02 Mei 2013 - 08:22

    Ingrid:

    Wat leuk dat je een verslag maakt. Veel plezier met de voorbereidingen!

  • 29 Juni 2013 - 16:59

    Heidi Van Der Veer:

    We wensen je een ongelooflijke mooie tijd in Ghana,blijf gezond en we gaan je volgen.
    Gerrit en Heidi!!!!

  • 08 Juli 2013 - 13:04

    Marja:

    Hoi Nancy,
    Net je voorbereidingen gelezen en de dag voor de grote reis. We wensen je heel veel succes met alles wat je daar nu doet, maar bovenal veel plezier en genieten van iedere ervaring! Andre Marja Irene en Daphne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 13094

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: