Ma 4 aug / di 5 aug. Jungle ! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Ma 4 aug / di 5 aug. Jungle ! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Ma 4 aug / di 5 aug. Jungle !

Blijf op de hoogte en volg Nancy

05 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Maandag 4 augustus.
We zouden de dag om 4 uur beginnen, om de berg op te gaan en te genieten van de zonsopgang. Helaas is Pokhara 1 van de regenplaatsen hier in Nepal en zitten we ook nog eens in het regen seizoen. Er word dan ook eigenlijk aangeraden om tussen maart - april of oktober - november naar Nepal te gaan. Dat zijn de beste reistijden. Gister avond regende het al behoorlijk. We waren weer uit eten. (Voor ongerekend ongeveer 3 euro heb je hier een drankje + hoofdgerecht) We hadden best een stukje gelopen naar een gezellig restaurantje. Toen regende het nog niet echt. Maar in de tijd dat we aan het eten waren begon het steeds harder te regenen. Terug naar het hotel heb ik een sprintje getrokken. Het leek wel alsof ik door een rivier met stroomversnelling liep en was echt helemaal verzopen aangekomen in het hotel. Haha.
De regen bleef de hele nacht doorgaan, en dus helaas geen zonsopgang die ochtend...

We konden dus iets langer 'uitslapen'. om 8 was er ontbijt. Daarna zijn we naar een waterval geweest, met onwijs sterkte kracht. Daarna zijn we naar een museum geweest over de bergen hier enzo.

Die nacht voelde ik me niet zo lekker en heb toen ook besloten om na de lunch in het hotel teblijven om even bij te slapen. Daarna ging alles weer prima en bij het avond eten was ik weer helemaal de oude en opgewekt. :D we zouden met zijn alle in het hotel eten, we kregen een typisch Nepalese maaltijd. Met rijst, linzensoep, gewokte groente en een sausje. Jezus, wat eten die Nepalezen pittig! Na een paar happen heb ik gepast. Gelukkig was daar mijn vertrouwde en geliefde rijst. :D haha.

De volgende ochtend, dinsdag 5 augustus,was het droog! We hebben besloten deze morgen om 4 uur op te staan voor de zonsopgang. We ging met een busje de zelfde erg op als waar we geparaglided hebben. Overal Chinezen. Ongeveer 40 procent van alle toeristen hier is Chinees. Echt een feestje... Haha.
Het was wel bewolkt en echt een zonsopgang hebben we niet gezien. Wel was het uitzicht heel mooi en hebben we, ondanks de bewolking toch een paar bergen die bij de Himalaya horen gespot.

Terug in het hotel kregen we ontbijt en stond onze bus naar Chitwan klaar. Weer een 'luxe' touringcar. Ik zeg luxe omdat het vergeleken met de kleine busjes hier, het heerlijk zit. Maar in Nederland zou deze bus allang afgekeurd zijn. Rond 8 uur vertrokken we, een uur later dan geplant. Het was weer een hobbelig weggetje. Maar we waren er nu al in 5 uur. Viel reuze mee dus. (:

We verblijven in een, echt luxe hotel! Het eten is echt heerlijk! Na 2,5 week bijna alleen rijst, kan ik deze echt lekkere dingen wel goed waarderen! (: We hebben een heerlijk zwembad, die we natuurlijk gelijk getest hebben. Na een paar uur zwemmen en zonnen was het tijd om het dorpje te verkennen. Samen met een gids zijn we gaan lopen. Er zijn hier mensen die leven, hoe ze bij ons vroeg leefde. Ik kon het heel goed vergelijken met het Argeon. We zijn nog veder gaan lopen en hebben al wat olifanten en een neushoorn gezien. Heel gaaf!

Het is niet normaal hoeveel je hier zweet. Het is wel heel warm, maar daar heb ik nog ineens zo veel last van. Het is meer dat het zo vochtig is. Daardoor voel ik me de heletijd alsof ik net terug ben van een intensief rondje hardlopen. Maarja, Ik heb me erop ingesteld dat ik tot donderdag middag zal plakken. Er zijn wel erge dingen toch. We krijgen er een gele mooie er ervaring voor in de plaats!

Het is hier de heletijd heel warm, maar er kan ook ineens een stortbui naar benden komen. In 1 uur tijd hebben we 3 verschillende soorten weertypes meegemaakt. Dat houd er afwisseling in toch. (:

Ook had ik me er wel op ingesteld dat hier veel beesten en vooral muggen zouden zijn. Het zijn er inderdaad echt heel veel! Net opweg naar een typische dansavond van hier, had ik ineens bezoek van een heel groot beest, wat graag even onder mn kleren wou kijken. Toen heb ik mijn dansmoves dus ook maar even laten zien. Hahaha.

Het dansen was wel leuk om naar te kijken. Maar ik ben blij dat ik nu kan gaan douchen en mn bed (plank) in kan. Jaja... We hebben 3 dagen een heerlijk matras gehad, maar nu hebben we toch echt weer een plank. Ik voel de blauwe plekken alweer opkomen. Whoohoo :P

Morgen word weer een hele gave dag. Sowieso! Er staan een heleboel te gekke dingen op het programma. Zin in!

  • 05 Augustus 2014 - 17:36

    Astrid:

    Super de luxe hotel? Maar wel met plank bed haha

    Gaaf dat je al wat olifanten en neushoornvogel gezien hebt. Heel bijzonder om die dieren in de natuur te zien :)

    Ik ben benieuwd wat je morgen allemaal weer gaat meemaken.

    Xxxx

  • 05 Augustus 2014 - 17:38

    Astrid :

    Whoehaha.... Ik bedoel neushoorns en autocorrectie maakt er neushoornvogel van ;)

  • 05 Augustus 2014 - 18:16

    Ed:

    Weer een mooi verhaal Nancy leuk om te lezen nog veel plezier daar.

    Xxxx

  • 05 Augustus 2014 - 18:39

    Ingrid:

    Je moet er wel wat ongemakjes voor over hebben, maar dan heb je wel de éne super ervaring na de andere. Blijf er maar lekker van genieten hoor. Wij zullen het met je gave verhalen moeten doen. En ik wil natuurlijk wel alvast intekenen voor de foto's ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 13042

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: