Laatste bericht uit Nepal. Thank you all! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Nepal. Thank you all! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Nepal. Thank you all!

Blijf op de hoogte en volg Nancy

15 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Woensdag 13 augustus
We begonnen de dag weer lekker brak. Alles op het Nepalese tempo, dat is snel genoeg. Haha. Rond 9 uur weer ontbijt. Daarna op ons gemak weer klaar gemaakt voor de dag. We zijn eerst naar de luxe wijk van Kathmandu geweest. Daar is een Zara, Adidas winkel, KFC en nog wat meer merk winkels. We waren erg benieuwd of het hier dan goedkoper zou zijn, maar helaas betaal je bijna net zo veel als in Nederland. Haha. Wel was de KFC iets goedkoper, daar hebben we geluncht en smaakte echt even als thuis. ^^
Daarna hebben we nog even wat geshopt in Thamel en hadden we afgesproken met onze gids Mahesh. Met hem zijn we naar 'the garden of dreams' geweest. Zo midden in een stad als Kanthmadu, waar het altijd ghaos is, je de hele tijd getoeter hoort en het nooit rustig is, is dit een heerlijke, rustige plek! Helaas kwam er wel weer even een bui over ons heen, maar het is een hele mooie plek! Daarna was het tijd om echt afscheid te nemen van Mahesh. Al dat afscheid nemen van hele bijzondere mensen, is toch het minst leuke van z'n reis. Hij was dan wel onze gids, hij is ook een vriend geworden in deze maand! We hebben samen met hem geweldige dingen beleeft! Toch wel raar dat we hem niet meer gaan zien.

Donderdag 14 augustus.
Afgelopen dagen hebben we onwijs mooi weer gehad. Vanaf vandaag is het weer helemaal omgeslagen en wil het niet meer droog worden. Het blijft met bakken uit de hemel vallen en Noortje en ik hebben dus besloten om het maar rustig te houden deze dag. S avonds hebben we voor de laatste keer gegeten bij het restaurantje waar we best vaak gezeten hebben afgelopen maand: Mitho. Echt een aanrader als je in Kathmandu bent! (: daarna hebben we onze laatste avond in Kathmandu goed afgesloten in de Shisha bar met een cocktail en een paar drankjes. We gaan Kathmandu nog missen! Behalve de chaos, getoeter en gerochel is dit echt een geweldige stad!

Vrijdag 15 augustus.
De laatste dag in Kathmandu, helaas. Om 12 uur moesten we de kamer uit. Hebben even lekker geluncht en daarna was het wachten tot 4 uur. De laatste nacht zullen we in een gastgezin slapen, zodat we morgen makkelijk naar het vliegveld kunnen. Deze reis is er zoveel gebeurt, wat mij weer een heel stuk veder heeft gebracht. Een maand die ik me voor altijd zal blijven herinneren. Hele bijzondere mensen ontmoet en de mooiste en gaafste dingen gedaan. Zaterdag 16 augustus zullen we nog een dagje moeten wachten tot 21.00. Gelu zal ons meenemen naar een weeshuis, zodat we nog wel kunnen zien hoe het daar gaat. Daarna begint de vliegreis van 19 uur terug naar Nederland. Via Abu Dhabi en Dublin. Rond 12.15 zullen we, als we geen vertraging hebben, weer met onze benen op Nederlandse bodem staan. Samen met Noortje en alle andere lieve mensen heb ik de tijd van m'n leven gehad hier! Bedankt iedereen!

• 15 Augustus 2014 - 11:02

Astrid:

En jij bedankt voor alle gezellige verslagen!

Zo konden we ook meegenieten van je fantastische reis.

Nog even en je bent weer terug in het dagelijkse ritme van Nederland.... Alvast een heel goede reis naar huis en tot zondag op Schiphol.

Xxxxxxxx

• 15 Augustus 2014 - 13:25

Ingrid:

Het wordt nog even afzien, maar dan kom je wel met een enorme hoeveelheid goede herinneringen thuis. Geniet van de laatste uren in Nepal en goede reis!