Za 2aug en zo 3 aug. Dream come true! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Za 2aug en zo 3 aug. Dream come true! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Za 2aug en zo 3 aug. Dream come true!

Blijf op de hoogte en volg Nancy

03 Augustus 2014 | Nepal, Pokhara

Zaterdag 2 augustus.
De dag begon om 4.45, zodat ik nog even de laatste spullen kon pakken. Dat moment erna had ik even spijt dat ik een mega grote koffer mee had genomen met 24,5 kilo inhoud. Ik moest mijn koffer 6 trappen naar bende tillen en over een dun zand paadje en kiezelstenen rollen. Maar het is me gelukt! Voelde me even heel goed daarna. Haha. Rond 6.00 vertrokken we met een busje naar Kathmandu en vanaf daar gingen we met een touringcar opweg naar Pokhara. Een reis van ongeveer 7 a 8 uur. Het eerste uur was het prima tedoen. Maar het is nog steeds iedere keer zo heet hier in Nepal. tot de 3e stop ( 2 uur s middags) hadden we geen erco. Waardoor het echt een sauna werd. Daarna hadden we ineens erco. Het laatste uur was dus ook best te doen. Maarja, we hebben het overleefd, dus er valt niks te klagen. (:

Rond 3 uur s middags kwamen we aan in Pokhara. We slapen in een hotel, in een heel gezellig straatje. Het is echt een toeristenwijk. Nadat we onze spullen in onze kamers hadden gezet en ons even hadden opgefrist. Dat was wel even nodig na die busreis, haha. Hebben we een wandeling lang het beroemde pewa meer gemaakt. Daarna hadden we vrije tijd. We zijn met bijna iedereen uiteten geweest bij een Italiaans restaurant. Was erg gezellig!

Zondag 3 augustus.
DE dag dat ik iets, wat ergens bovenaan mijn lijstje staan, kon afstrepen van mijn lijstje.

Het begon nogal regenachtig en bewolkt. We zouden eerst in een bootje op het meer gaan varen en daarna zou de eerste groep naar boven gaan, een hoge berg op, om te gaan paragliden! Helaas van het weer werd het programma veranderd. We zijn naar een grot geweest. Waar we doorheen zijn gelopen. Het was nogal nat daarbinnen. En wie moest er weef uitglijden... Ja, zo de modder in. Haha. De hele vakantie en ik al onwijs handig bezig. Sta nu ook echt bekend als handige harry hier. -.-' hahaha .

Toen we de grot uitkwamen, scheen ineens de zon! De plannen werden weer omgegooid. We gingen toch paragliden !Omg, yeah!
Samen met noortje en 4 andere meiden zijn we naar boven gebracht met een soort van busje (de andere gingen later die dag.) De ervaren begeleiders zaten er ook bij. Onwijs gezellige mensen, die echt het leukste werk hebben wat je kan hebben. De reis omhoog was enger dan et paragliden zelf. Haha. Over een smal weggetje, met een behoorlijk tempo, gingen we naar boven. Het uitzicht boven was zo mooi! We stonden tussen de wolken, wand het was wel behoorlijk bewolkt. Ik kreeg mijn soort van veiligheid vest aan, kreeg een korte instructie en toen was het tijd om te vliegen! :D samen met 1 van die ervaren mannen natuurlijk. Hij zei: gewoon rennen, dan komt het goed. Ik rennen voor mijn leven, en voor ik het wist zaten we in de lucht. Het was zo mooi en gaaf! Ondertussen werd gefilmd en foto's gemaakt. Maar die volgen later. Achteraf kreeg ik een cd mee met de de foto's en video's erop. Zelf ben ik ook onwijs benieuwd naar de foto's! Dit was echt 1 van de hoogtepunten van mijn vakantie!

Daarna ging de andere groep naar boven en hadden wij even tijd op de shoppen. Toen hun terug waren zijn we gaan lunchen en daarna zijn we terug gegaan naar het meer om erover heen te varen met hele enge bootjes. Ik heb besloten niet mee te gaan. Wand ik heb het niet zo met bootjes en water. Haha. Mijn wifi doet het niet in het hotel, maar hier bij de plaats van de bootjes heb ik wel wifi. Kan ik toch even snel mijn blog plaatsen. :D ik weet dus ook nog niet wanneer mijn volgende blog zal komen.

Morgen hebben we nog de hele dag hier in Pokhara, de dag erna gaan we volgens mij naar Chitwan. We gaa naar de jungle en zullen ook verblijven in een jungle resort. Daar gaan we nog een heleboel dingen doen die ik meegemaakt wil hebben.

  • 03 Augustus 2014 - 13:05

    Astrid:

    Wauw!!!! Wat een superervaring... Daar ben ik stiekem wel een heel klein beetje jaloers op ;)

    Je valt van de ene mooie ervaring in de andere. Deze reis is er weer 1 om nooit te vergeten

    Hopelijk heb je de komende week nog een keer internet. Lv u xxxxx <3

  • 03 Augustus 2014 - 15:58

    Corry:

    Wow, wat ben jij stoer, een hele belevenis en niemand kan dat ooit van je afnemen.
    Ik ben nog steeds heel trots op je . Love you.

  • 03 Augustus 2014 - 16:45

    Evalien:

    Wat super knap, dat je dat durft....gaaf hoor. Heel veel plezier nog en groetjes Hennie en Evalien

  • 03 Augustus 2014 - 18:41

    Ingrid:

    Hahaha, je durft wel te paragliden, maar niet in een bootje???

    Maar alle gekheid op een stokje: Gaaf, Cool,Wow!!!!

  • 03 Augustus 2014 - 22:18

    Ed:

    Dat was een fantastische ervaring om dat mee te maken.
    Dit vergeet je zeker niet meer.

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 13093

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: