weer back in holland... - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu weer back in holland... - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

weer back in holland...

Blijf op de hoogte en volg Nancy

28 Juli 2013 | Nederland, Naaldwijk

En toen zat de reis er al weer op...
Nu ik weer thuis ben kan ik bijna niet geloven dat ik een hele maand weg ben geweest.

Er is een klein dingetje die ik voor iedereen achter heb gehouden. niet helemaal wand ik zei wel dat ik ziek was geweest, maar nu het hele verhaal...
De eerste donderdag in Ghana werd ik ziek...
Oke, niks ergs gewoon wat een heleboel krijgen in z'n land als Ghana.
de volgende dag, na wat rust, ging het al weer stukken beter.
maar een paar dagen later kreeg ik weer onwijs last, weer veel rust gehad en toen ging het de volgende dag ook gewoon weer wat beter.
De laatste avond ik Cape Coast, na het farwel dinner werd ik opnieuw onwijs ziek, maar zulke erge steken heb ik volgens mij nog nooit gevoeld... Toen werd het misschien toch maar tijd om even langs de dokter te gaan... Hup in de taxi, gelukkig samen met 2 bergeleiders van Projecs Abroad, naar het ziekenhuis, dat is in Ghana ook de dokter zegmaar. Na een heleboel wachten en na dat ze een paar dingen hebben onderzocht kreeg in antibiotica en pijnstillers voor een bacterie in m'n darmen.
Nou nu zou het alleen nog maar beter worden!
Dat ik wat ik dacht...
Maar helaas liep het iets anders,
het ging weer een paar dagen wat beter en toen ging het helemaal mis...
Ik kon niet veel meer door de pijn en de eerste woensdag is de Hills was het dus weer tijd voor het ziekenhuis...
Ik dacht, gewoon weer even controle, nog meer pillen en weer naar 'huis'...
Zo ging het ook, totdat ik een prik kreeg en daarna maar besloot om flauw te vallen... voordat ik het wist, ik was niet meer helemaal bij de tijd, lag ik in mijn prive kamer in het ziekenhuis is Ghana.
Ik moest een nacht blijven omdat ik uitgedroogd en oververmoeid was.
Ik werd aan een infuus gezet en ze hebben 10 zakjes soort water m'n lichaam in gespoten. Ik weet niet meer veel van die nacht, misschien maar beter ook (:
er was de hele tijd iemand bij me. Ondanks dat ik het niet echt door had, was dat toch wel heel fijn!
de volgende ochtend voelde ik me alweer een stuk beter, gelukkig!
Ik kon weer een rechtop staan en kon zelfs wat lopen, wauw.
rond 12 uur mocht ik weer naar 'huis' ((:
toen heb ik nog wel een hele dag geslapen , maar daarna voelde ik me weer steeds iets meer opknappen.
Toen ben ik, gelukkig niet meer ziek geweest en kon in de laatste week gewoon meemaken zoals ik me had voorgesteld!

De laatste week hebben we nog even alles op alles gezet en het school gebouw wat we gestukt hadden, vooral spelen met cement was wat we deden, helemaal geverfd en leuke schilderwerken op de muren gemaakt.
Ook in de middag nog een paar keer op de Dag care met de kinderen gespeeld en nog heel veel leuke dingen gedaan zoals marktjes bezoeken, zwemmen en natuurlijk het Farwell Dinner !

Ondanks alle zieke momenten die ik gehad heb ben ik echt onwijs blij dat ik afgelopen maand in Ghana was.
Ik wil ook echt alle bergeleiders van Projecs Abroad maar ook alle lieve mede volenteers onwijs bedanken voor deze onvergetelijke maand!
Ik had dit zeker niet willen missen!

  • 28 Juli 2013 - 17:53

    Ingrid:

    Nounou, je hebt het wel flink te pakken gehad, zo te lezen. Gelukkig kon je de laatste week gewoon weer met alles meedoen.

    Welkom terug en geniet maar lekker van je welverdiende vakantie!

    Ingrid

  • 30 Juli 2013 - 23:09

    Evalien:

    Wat en verhaal joh, gelukkig ben je weer opgeknapt en heb je toch nog het programma kunnen afmaken. Een ervaring die je nooit meer vergeet. Geniet nog lekker na van je avontuur en van je vrije dagen. Groetjes Hennie en Evalien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 13050

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: