Laatste bericht uit ghana. - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit ghana. - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit ghana.

Blijf op de hoogte en volg Nancy

18 Juli 2013 | Nederland, Naaldwijk

de laatste paar dagen, in cape coast, zijn voorbij gevlogen!
Op de laatste dag dat we les gaven op de school was het tijd voor onze donaties.
Mijn donatie is een madical kit, goed gevulf voor een jaar.
Alle mensen die mij dus wat geld gesponsert hebben weten nu waar een groot deel naartoe is gegaan.
De directriesse van de school was zo blij dat ze me bleef bedanken.
Dat voelt onwijs goed om zo iets te doen!

Afgelopen weekend zijn we vertrokken van cape coast naar de hills.
Na een bus reis van ongeveer 4 en een half uur, kwamen we in een heel ander stuk Ghana terrecht!
het ligt in de bergen, dus we hebben, als we in de auto zitten, onwijs mooi uitzicht!
Ons programma dat we hier geregen hebben is
In de ochtend het stuken van een schoolbebouw.
In nederland moetje daar een opleiding voor doen, hier kunnen zelfs 14 meiden het gewoon.
In de middag helpen we op een day care met kinderen ongeveer tussen de 2 en 6 jaar. het is echt onwijs cute, maar wel echt heel vermoeiend.

we zitten gewoon weer met alle vrijwilligers in 1 huis.
Het is zoo gezellig daar, ze hebben 2 honden, een geit en een heleboel (baby) kattjes.
De mensen zijn echt onwijs lief. vergeleken met het gastgezin in cape coast is het echt heel anders!
hier hadden we op de eerste avond al meer met ons gastgezin gepraat dan in cape coast met ons gastgezin in 2 weken.
De avonden zijn altijd heel gezellig.

Wel lig ik iedere avond vroeg op mn bed, wand het is onwijs vermoeiend werk wat we doen.

Ik ben best vaak behoorlijk ziek geweest, maar het gaat met veel rust en goed eten, (wat veel beter is dan in cape coast!) gaat het weer helemaal toppie (:
Niemand hoeft zich dus zorgen ge maken!

Vanavond gaan we uit eten, en in het weekend hebben we nog 2 hele leuke exursies op het programma staan. de rest van de dagen werken we, en het bessef dat heb nog maar 1 week en 2? dagen is, dan is de tijd echt voorbij gevlogen!

Het kan zijn dat ik dingen vergeten ben op te vertellen, maar dat maakt niet uit (:

Alles gaat dus onwijs goed hier, iedereen is super lief en naar huis, daar denk ik nog maar niet aan!

• 23 Juli 2013 - 19:27

Kitty:

Hoi Nancy,
    Fijn om te horen dat je het nog steeds naar je in hebt. Wel vervelend dat je ziek geweest bent..Het is ook een hele omschakeling. Het leven hier kan je niet vergelijken met wat je daar mee maakt. Dat harde werken en dan nog die hitte. Maar goed je schrijft dat we ons geen zorgen hoeven te maken.ik wens je nog een fijne tijd daar. Let goed op jezelf hè lieve griet.
    Ik lees je volgende belevenissen wel wee
    r. Lieve groetjes Kitty

• 25 Juli 2013 - 15:32

Astrid:

Klinkt allemaal helemaal geweldig. Maar ik ben wel blij dat je zondag weer thuis bent ;) xxx

• 25 Juli 2013 - 16:13

Ingrid:

Fijn hoor, dat je het naar je zin hebt. jammer dat het er bijna op zit.

Groetjes,
    Ingrid en Erik