Alles gaat goed... - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Alles gaat goed... - Reisverslag uit Naaldwijk, Nederland van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Alles gaat goed...

Blijf op de hoogte en volg Nancy

08 Juli 2013 | Nederland, Naaldwijk

Oke waar moet ik beginnen...

Het begon al in het vliegtuig.
ik zat naast een Ghanees, hij was heel aardig enzo, maar towen we eenmaal opgestegen waren gooide hij zijn dekentje over zjin hoofd en viel in slaap.
Ik ben nog al iermand die vaak naar de wc moet, maar de 6 en half uur moest ik het dus iedere keer ophouden tot het etenstijd was, toen werd hij wakker...

Toen we aan kwamen op het vliegveld in Accra (hoofdstad van Ghana) viel het warme pakkerige weer en de vreemde lucht me gelijk op. Nu ben ik er wel aan gewend.

die avond sliepen we in een soort hotel met 8 meiden op 1 kamer. we waren ondertussen al met 10 nederlandse meiden (op het vliegveld heb ik er nog 2 pntmoet) en er was al een noors meisje die vroeger was aan gekomen.
eigenlijk zijn we toen gelijk naar bed gegaan.

de volgende ochtend volgde de busreis van iets meer dan 3 uur naar de stad Cape Coast. dat was niet echt heel chill maar het was te doen.
Toen we bij het gastgezin aankwamen werden we gelijk besprongen door een stel kinderen jonger dar 9.
We werden bijna onze kamers in ge duwd en echt kiezen met wie je op de kamer wou was niet mogelijk.
Ik slaap nu met een noors meisje op de kamer, maar het is hartstikke gezellig en super goed voor m'n engels, haha

Die middag kregen we een introductie over ons verblijf in Cape Coast.
en de volgende dag gingen we aan de slag op het schooltje waar we in de ochtend helpen met les geven en in de middag een school gebouw verven. Het gebouw ziet er eerder uit alsog het afgebroken moet worden, maar wij knappen het dus op (:
Het les geven is echt onwijs leuk. we staan met 9 meiden voor de klas zingen liedjes, doen spelletjes, maken knutselwerkjes en nog meer dingen.

Soms hebben we een gezellige avond met alle vrijwilligers van het project wat ik doe. Zaterdag gingen we naar 1 van de mooiste stranden van Ghana. het was weer meer dan 3 uur met het busje en het was een groot gedeelde een weg zonder asvalt. lekker hobbelen dus.
maar het strand was echt onwijs gaaf! allemaal palmbomen & kokosnoten enzo. echt een soort onbewoond eiland was het!

Mijn bed in het gastgezin in een inklapbedje wat misschien 1 deze dagen wel in gaat storten. maar ik kan er op slapen dus ik mag niet klagen.
Met de 13 andere meiden is het onwijs gezellig in het gastgezin ! er zitten 3 meiden uit de US en 1 noors meisje bij. voor de rest zijn het allemaal nederlandse meiden. Iedereen is echt onwijs aardig ! net als bijna iedereen hier in Ghana. als je iets teelt word het bijna uit je handen ge trokken omdat ze je willen helpen. Ook merk in onwijs dat ze de tijd niet zo boeiend vinden. we zouden bijvoorbeeld vandaag om 4 uur stoppen met verven maar dat werd uiteindelijk half 5. achja jat is ook ghana (:

In het gastgezin krijgen we dingen als patat, pannenkoeken en pizza te eten. daat sta ik echt onwijs van te kijken! maar ook heel veel rijst, pasta en een hele pittige sauw waar ik helaas niet tegen kan en dus soms alleen droge rijst of pasta kan eten.
gelukkig zijn we al 2 keer naar een soort supermarktje geweest en heb ik een lading crackertjes en koekjes aangeschaft zodat ik niet alleen dat eet.
ook drinken we hier uit zakjes ban 0.50 inplaats van flesjes. dat ik denk ik een dtuk goedkoper ofzo..

nu ga ik weer stoppen.
deze week nog veel leuke dingen om te doen en zaterdag weer lange busreis naar de Hills waar ik ook nog 2 weken zal verblijven.
ik weet niet of het lukt om nog een keer iets te kunnen bloggen.
en sorry voor de slepfouten. ik moest een beetje door typen.

byeeee

  • 08 Juli 2013 - 19:56

    Astrid:

    Dat klinkt als een hele gave en unieke belevenis.

    Ik kan maar 1 ding zeggen: Blijf genieten

    Dikke kus
    xxxx

  • 08 Juli 2013 - 20:06

    Ed:

    Heerlijk Nancy geniet er van heel veel plezier

  • 08 Juli 2013 - 20:38

    Ingrid:

    Wow Nancy,wat een leuk verslag! Zo te lezen vermaken jullie je wel. Heel veel succes en plezier nog!

    Erik en Ingrid

  • 08 Juli 2013 - 21:53

    Tantae Corry:

    Een leuk verhaal en fijn dat je ondanks je harde werken ook kunt genieten.
    Die spelfouten zijn niet erg, we weten dat je goed je best doet.
    Dikke knuf, en probeer nog eens een leuk verslag te sturen.
    Veel plezier.

  • 09 Juli 2013 - 00:56

    Niels:

    Gelukkig dat je het zo naar je zin heb nanc nog heeeeeel veel plezier xxx

  • 10 Juli 2013 - 12:51

    Kitty:

    Hoi, fijn te lezen dat je het naar je zin hebt. Kijk uit naar het volgende verslag. Lieve groetjes Kitty

  • 10 Juli 2013 - 22:39

    Evalien:

    Hoi Nancy, leuk om dit te lezen. Het lijkt mij een hele bijzondere belevenis. Super knap van je, geniet van alles en nog veel plezier. We hopen op meer verhalen en blijven je volgen, heel veel groetjes van ons Hennie en Evalien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 13053

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: