Do 7 aug t/m za 9 aug - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Do 7 aug t/m za 9 aug - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Do 7 aug t/m za 9 aug

Blijf op de hoogte en volg Nancy

09 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Donderdag 7 augustus
We konden 'uitslapen!' Heuuj! Om 8 uur zaten we aan het ontbijt. Pakte onze laatste spullen en vertrokken met de bus naar Kathmandu. Deze 2 dagen in de jungle waren echt heel gaaf! Mijn 'to do' lijstje is weer een stukje kleiner en kijk terug op een super tijd!

Een busreis van ongeveer 6 uur. En je raad het al, weer zonder erco ! :D al het vuil is er bij ons al 100x uitgezweet. Heerlijk toch.

Weer aangekomen in Kathmandu werden we naar het hotel gebracht, waar we de eerste nachten ook sliepen. Nu we weer in dit hotel zijn, realiseer ik me pas hoe snel afgelopen 3 weken gegaan zijn! Het leek wel 2 dagen geleden dat we hier zaten voor het programma voor komende weken.

Nadat we ons even hadden opgefrist, gingen we met zij alle uit eten. De laatste keer met zijn alle. Maartje is vrijdag 8 augustus jarig, dus samen met de meiden die nog energie hadden, na deze 3 weken, zijn we nog naar de shisha bar geweest. Om te wachten tot 12 uur. Met een drankje en waterpijp ging de tijd best snel. We moesten onze schoenen uit doen in die bar en zaten op kussens op de grond. Het was erg gezellig!

Vrijdag 8 augustus.
De dag dat alle meiden naar huis gaan en Noortje en ik hier samen nog een week achterblijven. De 3 weken waren zo gezellig met iedereen. Ik vind het oprecht jammer dat iedereen alweer naar huis gaat!
Om 6 uur werden we opgehaald met een busje om iedereen af te zetten op het vliegveld. Tot die tijd hebben we nog geshopt en met zijn alle gelucht. Op het vliegveld was het echt even zwaar om afscheid te nemen!

Toen we afscheid hadden genomen werden Noortje en ik gelijk naar het gastgezin gebracht waar we de komende week zullen verblijven. We wisten niet waar we terecht zouden komen, wisten niet wat de bedoeling was en wisten niet echt waar we waren. Aangekomen waren er nog 2 andere vrijwilligers, 1 Nederlands meisje en een Spaanse jongen. Maar die zijn nu samen naar Chitwan. We zetten de koffers op onze kamer en werden gelijk mee uiteten gevraagd. Binnen 3 minuten zaten we dus alweer in de taxi naar Thamel, een wijk in Kathmandu. Dat was serieus de raarste avond uit die ik ooit heb meegemaakt. Wel was het erg gezellig, hebben veel internationale mensen leren kennen en zijn uit geweest tussen de Nepalese.

Doordat we wel 3 hele minuten bij ons gast gezin waren, konden we nog niet echt kennis maken en hadden de bedden nog niet uit geprobeerd enzo. We voelde ons ook een beetje raar toen we midden in de nacht 'thuis' kwamen. Maar dat blijkt hier heel normaal tezijn.

Het gastgezin bestaat uit een vrouw met haar dochter. Ze hebben een super lieve, maar ondeugende hond, floqeut. ( ik zou niet weten of ik het zo goed schrijf.) mijn bed... Euhm ja die is ongeveer 1,60 bij 70 cm. Ik pas er netaan op en natuurlijk is hij weer zo hard als een plank. (: gelukkig is Noortjes bed iets groter, maar als nog veel te klein voor haar. Haha.

De eerste nacht zijn we door gekomen, maar de volgende ochtend voelden we ons niet echt fijn. Noortje en ik hebben ervoor gekozen terug te gaan naar het hotel in Kathmandu, om daar nog een week te verblijven. We zullen dus geen vrijwilligerswerk gaan doen aankomende week, maar nog dingen gaan bezichtigen en genieten van de cultuur in Nepal. Het is allemaal erg ingewikkeld om uit te leggen en te begrijpen voor mensen van buitenaf, maar Noortje en ik weten zeker dat we een goede beslissing hebben gemaakt. We gaan er samen nog een hele leuke week van maken.

• 09 Augustus 2014 - 13:51

Ingrid:

Dat is een hele beslissing, maar vast en zeker een goede. Succes en veel plezier!

• 09 Augustus 2014 - 16:39

E.A.M.van Der Lugt-Elsenburg.:

Beste Nancy,

Dank je wel,dat je 3 weken lang duidelijke en leuke reisverslagen hebt geschreven,zo bleven we prima op de hoogte!!!Geniet samen met Noortje nog een weekje van alles wat de omgeving van Kathmandu jullie kan bieden en vlieg dan weer veilig naar huis!Jullie reisgenoten landden zojuist om 15.26 uur op Schiphol,ze zullen heel wat te vertellen hebben!

Dank,alle goeds en een hartelijke groet,

Familie van der Lugt=opa en oma van Anouk Groenendijk.