Vr 25 & za 26 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Vr 25 & za 26 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Vr 25 & za 26 juli

Blijf op de hoogte en volg Nancy

26 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Vrijdag 25 en zaterdag 26 juli

Vrijdag 25 juli stond ik om kwart over 5 op, om naar het vrouwenklooster te gaan om te mediteren. Ik ben erachter dat ik niet 1,5 uur stil kan zitten in kleermakerszit. Het eerste uur ging nog. Maar er werd gezegt dat ze ons zouden leren over het boeddhisme, Helaas was dat niet zo. De meiden die vandaag weer zijn geweest, zeiden dat het deze keer wel al een stuk beter was. Toch was het wel heel rustgevend.

Na het mediteren ben ik onder de douche gesprongen, om wakker te worden. Nou, wakker werd ik wel. de douche is zo koud hier, dat ik er met blauwe lippen onder vandaan kwam. Haha. Het blijkt dat de warmwater kraan kapot is. Dat verklaart iets. Maar het is prima te doen.

Na het ontbijt, was het om 10 uur weer tijd om naar het schooltje te gaan. Samen met noortje en savannah gaf ik weer computerles. Deze keer iets beter voorbereid. Bij twee klassen zijn we veder gegaan met typ les. 1 klas hebben we geleerd hoe ze met powerpoint moeten werken. De kinderen zijn heel rustig en het is leuk om die lessen te geven! Het is wel iets heel anders dan de kleine opdonders die de andere les geven.

Zaterdag 26 juli is rustdag in Nepal. Zondag gaan ze wel gewoon naar school. Vandaag zijn we dus de toerist weer gaan uitgehangen. Om 11 uur vertrokken we met een local busje. De weg was echt een soort achtbaan. Eigenlijk vond ik het wel leuk. Haha. Een reisje van ongeveer een uur. Slinger de slang door de 'bergen', hobbel wegen en scherpe bochten.

We zijn even uitgestapt bij een brug, met mooi uitzicht. Daarna zijn we door gereden naar een mooie tempel. Na die tempel zijn we een heleboel trappen op geklommen, waarna we weer onwijs mooi uitzicht hadden! Wel was iedereen toen een beetje kapot. We dachten dat we een berg beklommen hadden maar ze zeiden dat het een heuvel was. Nou het was behoorlijk hoog. Haha.

Daarna hadden we wel behoorlijk honger gekregen, dus tijd om te lunchen. Vandaag was het wel zn dag dag we 2 uur gewacht hebben op rijst met groente. Wel heb ik een heerlijke cappuccino gedronken. Dat was dan wel weer even lekker. Om half 5 waren we uiteindelijk klaar met lunchen. Toen zijn we weer terug gegaan met het busje, slinger de slang naar 'huis'.

Toen ben ik weer, in vlucht tempo onder de douche gesprongen. Weer heel koud. Maar gelukkig heb ik een hele warme trui bij me. Vannacht heb ik ook met die trui aan geslapen. Het is hier kouder dan in Kathmandu en ook hebben we tot nu toe wel iedere dag regen gehad. Hier is het alleen veel minder erg wanneer het regent. Je bent zo weer droog en je weet zeker dat je genoeg water hebt om te douchen.

Daarna was het alweer tijd voor diner. Rijst met het zelfde groente/aardappel prutje en komkommer. Het eten is wel echt heel lekker, dus ik vind het niet zo erg het zo vaak te eten. (Ik denk dat ik over 3 weken wel wat anders zeg, maar nu is het nog lekker, haha.)

S avonds hebben we nog een tijdje met zijn alle bij het ene guesthouse gezeten. De groep is echt heel gezellig! Voor dat ik het wist, was het weer behoorlijk laat. ^^

  • 26 Juli 2014 - 19:00

    Astrid:

    Het gaat nog steeds goed zo te lezen :) Ga je wel nog een keer mediteren? Xxx

  • 26 Juli 2014 - 22:09

    Ed:

    Leuk geschreven Nancy, ik ben benieuwd naar je volgende verhaal

  • 27 Juli 2014 - 08:31

    Ingrid:

    Voor kronkel en hobbel weggetjes hoef je. iet naar Nepal hoor; hier in Italië kunnen ze er ook wat van!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 13092

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: