Zo 27 t/m di 29 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Zo 27 t/m di 29 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Zo 27 t/m di 29 juli

Blijf op de hoogte en volg Nancy

29 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Zondag 27 juli is hier in Nepal gewoon een school dag. De wekker stond weer op 8 uur. Om 9 uur weer ontbijt. Als ontbijt krijg ik vaak gekookte aardappels, eieren en bananen, omdat ik niet tegen het brood kan. Nouja wel lekker stevig ontbijt, en super lief dat ze z'n rekening met mijn stomme kwaaltjes. (:

Na het ontbijt ben ik samen met een paar begonnen met het verven van de school, waar ik eerst computerles gaf. We zijn begonnen met het overnieuw verven van een hek. Verven vind ik altijd wel chill om te doen.

Die middag heb ik mijn kleren gewassen. Eerst 2 emmers gevuld met water, 1 met sop. Kleren in die emmer. Schobben met je handen. Dan in de andere emmer om het uit te spoelen, uitwringen en ophangen. Het kost wat meer moeite en tijd dan je kleren in de wasmachine gooien, maar eigenlijk vind ik het nog best leuk om te doen. Gewoon muziekje op, samen met andere tegelijk wassen. Is het nog gezellig ook.

Na het avond eten is iedereen best vroeg naar bed gegaan, iedereen was een beetje verrot.

Maandag 28 juli begon ik weer met het verven van de school. Het hek is nu bijna af. In de middag zijn we met de local bus, betaalt hier 10 roepie, wat nog geen 10 cent is voor een busreisje, naar een dorpje geweest. Daar hebben we even inkopen gedaan in een supermarktje, en nog even rond gelopen. Toen zijn we lopend terug gegaan. Dat was ongeveer een uurtje lopen. Het is helemaal niet erg om te lopen Nepal. Overal gebeurt wel wat en je heb heel vaak heel mooi uitzicht.

Deze avond was erg gezellig en is wel iets telaat geworden. Het was een beetje ongepland. We wouden dit op mij verjaardag doen. Maar hé, de leukste dingen gebeuren altijd onverwachts toch. (:

Dinsdag 29 juli begon een beetje brakjes dus. Maar wel besloten naar de school te gaan. Helemaal omgekleed, toen Mahesh zei dat het een feestdag is vandaag en er dus geen school is.

We zijn na het ontbijt opweg gegaan naar Kathmandu. Weer met een local bus zijn we daar hee gegaan. Het is ongeveer een uurtje, de bus zit over vol. Mensen zitten soms ook op het dak, nu moesten we 25 roepie betalen, wat nog geen 25 cent is. Daar hebben we 3 uur geshopt en lekker geluncht. Mijn souvenir verzameling word al steeds groter. Haha. Was een hele gezellige middag!

Rond half 5 waren we weer 'thuis', nu ben ik even op het dakterras gaan liggen om bij te komen van vannacht en vanmiddag. Vanavond is het de bedoeling op te blijven tot mijn verjaardag. Wand morgen ben ik 18! (:

  • 29 Juli 2014 - 13:29

    Sonja:

    Leuk om jouw verhalen te lezen Nancy, ik zie dat je geniet!
    Alvast een hele fijne verjaardag, dat het één van je topdagen in Nepal mag worden :)

    Liefs Xx

  • 29 Juli 2014 - 13:52

    Vincent:

    Leuk te horen dat het zo bevalt geniet ervan en alvast fijne verjaardag toegewenst maak er een mooie dag van :) :)
    Liefs vincent

  • 29 Juli 2014 - 15:11

    Astrid:

    Hoe moet het nou met die verjaardagskus? ;)

    Enne.... Feest vieren kan je niet vaak genoeg doen..... Als ik wakker word, ben jij volwassen..... Pfew.... Dan hebben we geen kinderen meer in huis ;)

    Fijne avond xxx (en natuurlijk een fijne verjaardag morgen <3 )

  • 29 Juli 2014 - 16:09

    Ed:

    Het is altijd fijn om jou verhalen te lezen zeker als je het zo naar je zin hebt.

    Alvast een hele fijne verjaardag morgen maar zo te lezen is het al een beetje gevierd.

    Xxxx

  • 29 Juli 2014 - 16:17

    Ingrid:

    Wat zul jij een bijzondere verjaardag hebben! Geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 13046

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: