Zo 10 aug tm di 12 aug - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Zo 10 aug tm di 12 aug - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Zo 10 aug tm di 12 aug

Blijf op de hoogte en volg Nancy

12 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Laatste week.
Zondag 10 augustus
Nadat noortje en ik besloten hadden om terug te gaan naar Kathmandu hebben we plannen gemaakt voor de komende week. Zondag begonnen we de dag, na een nacht van 11 uur slaap, we waren echt helemaal kapot, met een ontbijtje om 9.00 uur. Toen hebben we nog even gepraat met Gelu, onze gids van afgelopen 3 weken en heeft hij ons een kleine rondleiding door Kathmandu gegeven. Rond 12 uur zijn we weer Kathmandu in gegaan om souvenirs te shoppen en heerlijk te lunchen. De tijd vliegt op zn dag en voor we het wisten was het alweer diner tijd. Voor een paar euro heb je hier een complete maaltijd, waar we goed gebruik van maken.
We hebben een heerlijk rustig, maar hele gezellige dag gehad!

Maandag 11 augustus.
In de ochtend hadden we weer lekker rustig aangedaan. Deze ochtend kregen we zelfs ontbijt op bed! We maken het ons zo comfortabel als het maar kan. Haha. Rond kwart voor 11 zijn we naar het busstation gaan lopen. Daar hadden we afgesproken met onze gist van de afgelopen 3 weken. Met de locale bus zijn we naar Patan gegaan. Een plaatsje dat erg lijkt op Bakthapur. Het was een festivaldag vandaag. Maar wij verstaan iets heel anders onder festival van de mensen hier in Nepal. Het was erg mooi en bijzonder om mee te maken. Alle mensen die het afgelopen jaar hun ouders zijn verloren droegen een hoge witte soort hoed en een nep snor. De betekenis daarvan weet ik niet helemaal, maar was erg bijzonder om te zien. Er waren ook hele jongen kinderen bij die verkleed waren, wat toch een naar gevoel gaf. Het was erg leuk en gezellig om met Mahesh opnieuw af te spreken! Rond 5 uur waren we weer terug op de hotelkamer. We doen alles heel relaxt, maar na z'n hete dag als vandaag zijn we alsnog weer helemaal kapot. (:

Dinsdag 12 augustus.
We sliep weer uit tot half 9 ongeveer. Na het ontbijt zijn we naar de 'monkey tepel' gaan lopen. Er stond dat het ongeveer een half uur lopen was, maar we waren er al binnen een kwartier. Ik denk dat we gewoon onwijze beenspieren getraind hebben hier en heel hard gelopen hebben. (: we moesten 365 treden omhoog om de tempel te bereiken. Kom maar op met die kont spieren! Haha. ^^ het is echt een hele mooie plek daar boven! Overal lopen ook apen rond, wat onwijs schattig en leuk is. Ik kan uren blijven kijken naar die beesten. Na een beetje rond te hebben gelopen enzo zagen we een wens put. Noortje had toevallig nog een Nepalees muntje, wat eigenlijk echt niks waard is. Het is een wens put waar je wens pas uitkomt als je het raak gooit in een kleine ton in het midden. Dat lukt bijna niemand, behalve Noortje! Het was echt een apart moment! Vandaag was weer een hele warme dag en na al die trappen op en af waren we ook weer lekker naar ons end. Toen we terug kwamen in Thamel heb ik mezelf getrakteerd op een heerlijke smoothie. Die je hier omgerekend voor ongeveer een euro kan krijgen. We eten hier, vooral deze laatste week zo lekker, en geven niet meer dan 5 euro per dag aan eten uit. Misschien waren al die trappen van vandaag toch zo slecht nog niet. Haha. We hebben de avond goed en lekker afgesloten met wat te eten en een cocktail.

Toen we terug liepen naar het hotel dachten we dat er een optocht aankwam. Maar het bleek dat er iemand overleden was en naar zijn crematie werd gebracht. Hier doen ze niet aan lijkwagens. Op de schouder van 4 mannem worden de lijken door de stad naar de vuurstapel getilt. Toch een naar idee. Maar wel mooi om te zien.

• 12 Augustus 2014 - 17:07

Astrid:

Leuk dat jullie naar de monkey tepel gingen :P

Het ziet er, omdanks dat jullie geen vrijwilligerswerk meer doen, toch uit als een heel bijzondere laatste week.

Nog veel plezier samen xxx

• 13 Augustus 2014 - 09:08

Heidi Van Der Veer :

Wat een mooie reis , je maakt wel heel bijzonderder dingen mee.

• 13 Augustus 2014 - 09:49

Ingrid:

Heerlijk hoor, om alles nu in een rustiger tempo te doen en alsnog veel te zien en lekker te eten/drinken.