Woensdag 6 augustus. Day at the jungle. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Woensdag 6 augustus. Day at the jungle. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Woensdag 6 augustus. Day at the jungle.

Blijf op de hoogte en volg Nancy

06 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu

Woensdag 6 augustus.
Om 6 uur zaten we al vandaag al aan het ontbijt. Wand hoe vroeger je de jungle ingaat, hoe groter de kans dat je dieren spot. Eerst hebben we, met een nogal enge grote kano over de rivier met krokodillen gevaren. We hebben wat krokodillen en bijzondere vogels gespot. Toen we levent aankwamen in de jungle, was het tijd voor de jungle walk. We hebben een uur door de modder gelopen, over gammele bruggetjes, riviertjes over gesprongen en natuurlijk geprobeerd dieren te spotten. We hebben wel wat dieren gezien, maar het is niet echt het seizoen om veel dieren tegen te komen helaas. Maar de ervaring was al heel gaaf!

Daarna zijn we nog naar een elephant breeding centre geweest. Waar volwassen vrouwen olifanten met hun jongen staan.

Toen we rond 11 uur weer bij het hotel was, kregen we de kans om gedoucht te worden door een olifant. Dat word niet iedere dag aan je gevraagd! Wel ben ik er nog niet echt achter of die olifanten het zelf wel leuk vinden... Ze zien er wel goed verzorgd uit enzo. Maartoch de heledag als een soort attractie rare Chinezen en andere toeristen op je rug, zal ik ook niet echt vrolijk van worden. Maar de ervaring is zo gaaf!

Na de lunch en nog 3 uur rust, zwemen en zonnen dus, (na 2 dagen in Chitwan ben je bruiner dan een week stand in Nederland. Haha) was het tijd voor een rondje op een olifant! :D zoals jullie lezen... Deze dag staat in het teken van de olifant, haha. Vind ik helemaal niet erg, wat ik hou van die beesten!

We zaten met zijn 4e in een bakje op de rug van een olifant. Het was zo gaaf! Ondertussen werd het een soort safari. We hebben een heleboel apen, 4 neushoorns, antilopen en herten gezien. De neushoorns liepen en lagen nog geen 3 meter van de olifant af, waar wij opzaten.

We liepen in een hele groep, op een gegeven moment kregen 3 olifanten een soort aanval. We liepen in het water, toen 1 van die beesten ineens begon te blazen enzo. (dat vind ik trouwens zo gaaf klinken!) toen liep onze olifant ineens blazend op 2 olifanten af. En begonnen ze te vechten, dachten we. Achteraf bleek het dat ze dat deden omdat de blij waren. Op dat moment leek het wel anders. Haha. Maar de olifanten safari is zeker weer 1 van de hoogte punten van deze vakantie!
Toen ik op die olifant zat, verbaasde ik me weer wat voor mooie beesten ik olifanten vind. (:

Na 1,5 uur heel comfortabel op een olifant te hebben gehobbeld, het was inmiddels ongeveer 5 uur, gingen we weer terug naar het hotel, er kwam nog even uit het niets een stortbuitje naar bende, kan gewoon. Haha. Na het heerlijke diner, dat om 7 uur was, nog even van genieten, wand dalijk word het nog een weekje rijst... Haha. was het alweer tijd om de koffer in te pakken. Morgen reizen We weer terug naar Kathmandu, waar we in het zelfde hotel als de eerste 3 nachten sliepen, zullen verblijven. Daar brengen we de laatste nacht met de groep door. Daarna blijven Noortje en ik nog, heel stoer een weekje samen in een buitenwijk in Kathmandu om vrijwilligerswerk te doen. Ik ben heel benieuwd!

• 06 Augustus 2014 - 17:48

Astrid:

Weer zo'n mooi avontuur :)

• 06 Augustus 2014 - 22:51

Ingrid:

Wow, alweer een mooi ervaring rijker!