Di 23 & wo 24 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Di 23 & wo 24 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Di 23 & wo 24 juli

Blijf op de hoogte en volg Nancy

24 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Woensdag 23 juli kregen we als ontbijt toast met gekookt ei en mango sap. Dat vind ik toch iets lekkerder dan wat we gister aten. Haha.

Daarna werd ik een beetje ziek, heb ik niet meegedaan met de taalles. Maar al gauw ging het alweer een stuk beter. Ik moet gewoon toch een beetje oppassen met het eten en dan gaat alles helemaal toppie.

Daarna gingen we ergens lunchen en vertrokken we met een busje naar bungamati, waar we gaan helpen op schooltjes. We slapen in een guesthouse, maar omdat er niet genoeg plek is voor ons alle 15, slaap ik samen met 5 andere in een klein weeshuis iets verderop. Samen met noortje en savannah slaap ik in echt een heel leuk kamertje! Alles is heel oud, en er lopen veel salamanders en andere beesten binnen, maar dat maakt niks uit! We hebben een dakterras met echt onwijs mooi uitzicht! Gister avond heb ik echt een uur alleen op het dakterras gezeten en naar de sterren gekeken.

Een vrouw die in het weeshuis woont, zei dat in er Nepalees uitzie. Het verbaasde me en vroeg het aan Mahesh. Hij zei dat ik er inderdaad zo uit zie. Eigenlijk vind ik dat best leuk om tehoren! Maar zelf zie ik het eerlijk niet. Haha.

Nadat we onze koffers in de kamer hadden gezet, kregen we een introductie op het schooltje, vlak naast het weeshuis waar ik slaap. Samen met 6 andere help ik op dat schooltje. De andere 8 helpen op 2 schooltjes hier in de buurt.

Na het avond eten hebben we nog even op onze kamer gezeten en zijn gaan slapen. Iedere avond denk ik, ik ga een beetje op tijd slapen, maar toch is het nog niet vroeger dan 11 uur geweest. Haha.

Na het ontbijt, we eten met zijn alle in het guesthouse waar 10 meiden slapen, liepen we met de 7 meiden naar het schooltje. De directeur lijkt erg trost en vroeg waar we wouden helpen. Bijna alles is mogelijk. Samen met noortje en savannah heb ik computer les gegeven aan drie klassen. De klassen zijn hier veel kleiner dan in Ghana, waar ze gemakkelijk met 50 kinderen in een klas zaten. Het was erg leuk om dat de doen! Ik stond er wel versteld van hoe mooi hun computer lokaal is! Als het goed is ga ik komende dagen ook helpen met computerles.

Na het lesgeven heb ik even rustig aan gedaan. Rond half 6 zij we met bijna iedereen naar het vrouwenklooster gelopen waar we s ochtends en s middags mee mogen doe met meditatie en gebeden bij mogen wonen. We kregen een soort introductie vandaag. Mij lijkt het erg interessant en ga dus morgen vroeg opstaan om, om 6 uur mee te doen aan meditatie samen met nog een paar andere meiden. Daar ben ik erg benieuwd naar!

Het plaatjes waar we nu zitten is echt het tegenovergestelde van Kathmandu! Het enige wat je hier s avonds hoort zijn krekels en kikkers. Echt heerlijk!

  • 24 Juli 2014 - 18:00

    Astrid:

    Dat klinkt heel goed allemaal.... (Dat ene stukje vergeten we maar heel snel ;) ) xxxx

  • 24 Juli 2014 - 18:33

    Ed:

    Zo te lezen heb je het helemaal naar je zin daar.
    Ik ber erg benieuwd hoe jij de meditatie ervaart.

    Tot je volgende bericht

    Xxxxxxx

  • 24 Juli 2014 - 19:00

    Ingrid:

    Gaaf hoor. Zie en spreek je ook nog de kinderen in het weeshuis?

  • 25 Juli 2014 - 01:54

    Nancy:

    J, we zien ze wel. Ze zitten ook op de school naast het weeshuis. We hebben ook al even met ze staan praten, mar ook nog niet echt de tijd gehad echt met ze te spelem ofzo.

    En andwoord op je andere vraag: ja ik kan het nu wel uitspreken, maar dan moet ik nogwel mijn klad erbij houden haha. Het gaat niet echt uit mijn hoofd.

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 13034

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: