Dinsdag 22 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Dinsdag 22 juli - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Dinsdag 22 juli

Blijf op de hoogte en volg Nancy

22 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Vannacht was de stroom niet uit gevallen, dus we hadden gewoon ventilatie. ik heb ook echt heerlijk geslapen ! Hoorde veel minder geluiden dan afgelopen nacht en was denk ik ook gewoon echt helemaal kapot van gister.

Op het menu stond deze ochtend Indian breakfast puribhaji tea and coffee (helaas heb ik allebei de dagen geen koffie gezien, maarja) haha. Het was een soort pannenkoek met een pittig aardappel saus achtig iets. De pannenkoek was echt enorm vet en de sausje wel best pittig. Heb het geprobeerd, maar durfde het toch niet helemaal op te eten. Gelukkig heb ik crackers en koeken bij me. (:

Na het ontbijt stond er weer Nepali taalles op het programma. Daarna zouden we rond half 1 vertrekken om te lunchen en daarna Bhaktapur te bezichtigen. Alleen hebben we tot ongeveer half 2 zitten wachten toen we te horen kregen dat de chauffeur van het busje niet kwam opdagen. Hij had zeker geen zin vandaag ofzo. Is ook heel normaal hier.

Toen hebben ze taxi's geregeld. Dat was nog een hele belevenis! Maar had het niet willen missen! Samen met 3 andere zat ik in een taxi. Eerst over de heerlijke hobbel wegen natuurlijk. Wat al een hele belevenis is! Totdat de chauffeur van de taxi zei dat we er waren, maar nog even 2 minuten moesten blijven zitten. Hij naar buiten, wij wachten, en wachten en wachten... Die 2 minuten waren op gegeven moment al 10x voorbij ongeveer. Hij pratte ook niet echt engels, maar hij vroeg naar een map en een telefoon. Waren we nou verdwaald?

Op een gegeven moment ging die weer rijden. Gelukkig kwamen we 10 minuutjes later aan bij het restaurant waar we zouden lunchen. Het was inmiddels al half 3 ongeveer. De rest zat al te eten. Deze keer was het eten dus zelfs sneller dan dat wij waren!

We aten naanbrood met een soort sausje met groente. Het was erg lekker! maar ook wel weer een beetje te pittig voor mij. Het was apart van elkaar, dus kon het brood gelukkig wel helemaal op eten.

Na de lunch reden we, inmiddels wel met een busje, veder naar Bhaktapur. Een van de mooiste steden van de Kathmandu vallei. Veel mooie paleizen en pleinen zijn daar. Dat was erg leuk.

Deze excursie zou tussen 14.00 en 15.00 klaar zijn. Maar uiteindelijk waren we pas 17.30 thuis. Haha, ja dat is ook Nepal.
Toen ben ik met een paar meiden nog even door de winkelstraatjes gaan lopen opzoek naar broeken/ rokken. en toen we terug kwamen was het alweer tijd voor diner ! (: weer het zelfde groente soepje als gister vooraf, rijst met kip en wat groente en patat. Was ook weer erg lekker! (:

Tijdens het eten hebben we met 1 van de 2 gidsen, Mahesh, die pas 24 is, gepraat. ( onze andere gids heet Gelu, maar die zien we alleen met exursies) Mahesh slaapt bij ons in het hotel. Veel over de cultuur te weten gekomen en hem gelijk wat Nederlands geleerd. Haha

Morgen krijgen we in de ochtend nog taalles en daarna vertrekken we naar het guest house waar we zolang zullen verblijven tijdens het vrijwilligers werk, waar we donderdag mee beginnen. Ik ben erg benieuwd!

  • 22 Juli 2014 - 19:16

    Ingrid:

    En kun nu wel wat woordjes uitspreken?

    xoxo

  • 22 Juli 2014 - 20:53

    Astrid:

    Net heb ik nog een keer je blogs tot nu toe gelezen. Wat een groot avontuur beleven jullie!

    Ik vind het heel fijn dat je het zo naar je zin hebt (het straalt van je blogs af!!!) en ik ben blij dat het goed met je gaat...

    Dikke knuffel
    Xxxx <3

  • 22 Juli 2014 - 21:57

    Ed:

    Leuk avontuur Nancy geniet er van ben benieuwd wat je morgen mee maakt.

    Knuffel van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 13036

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: