Maandag 21 juli. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu Maandag 21 juli. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Nancy Berg - WaarBenJij.nu

Maandag 21 juli.

Blijf op de hoogte en volg Nancy

21 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Na een best roemoerige nacht met veel getoeter, honden geblaf en andere geluiden uit de stad. Na een paar uur viel de stroom uit, dus werd het wel warm. Maar alsnog toch nog een best goede nacht gehad!
Het ontbijt is me ook echt enorm mee gevallen! We kregen toast met gebakken ei en een sapje.

Na het ontbijt kregen we Nepali taalles van een lief vrouwtje. Mijn taalknobbel isniet heel groot, maar opzich was dit basic lesje best goed te doen!

Na de taalles gingen we met het busje, waar we met 15 meiden en 1 van onze gidsen en de chauffeur in passen. Nouja, de gids heeft geen zitplaats.maar dat maakt niks uit hier.
Eerst gingen we naar een restaurantje om te lunchen. Ik hade voorberreid op 2 uur wachten voordat we eten zouden krijgen, maar het viel me alles mee! Echt heel snel stond het eten op tafel. De naam van het gerecht weet ik niet. We kregen een soepje, wat eigenlijk geen smaak had. Daarna kregen we een soort pasta ballen ben vlees erin, met een heel pittig sausje, wat ik maar heb laten staan voor de zekerheid. De pastaballsn waren wel erg lekker! Het eten vulde goed, dus wel konden er goed tegenaan deze middag.

We zijn eerst naar boudhanath geweest, waar een hele mooe boeddistische stoepa staat. We mochten er niet naar binnen, maar er om heenlopen, met de klok mee, wat wel zo beleefd is hier, was al indrukwekkend genoeg.

Daarna zijn we naar Pashupatinath geweest. Daar is een openbare crematie plaats voor Nepalese. De overleden mensen worden gewassen en verbrand op een stapel waar hooi bij word gegooit. Het as van die mensen word in de rivier gegooid, waar andere mensen gewoon in zwmmen. Toen we te zien kregen hoe een overleden vrouw werd gewassen, dus haar hoofd en alles was zichtbaar, moest ik wel even slikken. Er blijven ook de hele dag door lijken vanuit een heel groot deel van Nepal binnem komen. Het ging door al een soort lopende band.
Dat was even een naar gezicht, maar toch wel heel mooi/appart om te zien.

Vandaag was het 42 graden met volop zon. Totdat we in het busje terug naar het hotel zaten. Toen begon het behoorlijk hard teregenen. Dat hadden we weer goed geplant.

Om half 8 was het weer tijd voor diner. Vandaag was dat een groente soepje vooraf, rijst, noodles of spaghetti met was groente er doorheen en gebakken kip. Gelukkig weer heerlijk gegeten dus.

Vandaag heb ik ook een henna tattoo laten zetten. Mijn gids zei tegen me dat ik bij die vrouw, hij wees naar een kleedje, henna kon laten zetten, en voor ik jet wist stond mijn hele arm onder. Wel heel gaaf! Vind ik zelf. Het was ook maar 500 roepie, wat nog geen 4 euro is.

Nu is het alweer 23.00 hier en dus wel weer bedtijd, na deze vermoeiende, maar hele gezellige/ leuke dag!

  • 21 Juli 2014 - 22:30

    Ingrid:

    Klinkt leuk en goed georganiseerd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 27 April 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 13035

Voorgaande reizen:

19 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Nepal

30 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Vrijwilligerswerk in Ghana.

Landen bezocht: